بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گوگل لنز چیست + کاربرد گوگل لنز در شرایط مختلف

گوگل لنز چیست + کاربرد گوگل لنز در شرایط مختلف

خود گوگل در معرفی این سرویس می‌گوید: Search what you see. در واقع شما با گوگل لنز می‌توانید درباره هر آنچه اطرافتان هست اطلاعات بگیرید. یک دستیار تمام عیار که در زندگی روزمره به کمکتان می‌آید. خلاصه اینکه اگر تابحال از این سرویس استفاده نکردید، آب دستتان هست زمین بگذارید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فناوری گوگل لنز ( Google Lens ) چیست؟

گوگل لنز به شما این امکان را می‌دهد که تلفن خود را روبروی شی ایی، مانند یک گل خاص، قرار دهید و سپس از دستیار Google خود بپرسید، موردی که شما به آن اشاره می‌کنید چیست؟ نه تنها به شما پاسخ داده می‌شود، بلکه در مورد انواع مشابه این گل و گل فروشی‌ های نزدیک نیز پیشنهادهایی دریافت خواهید کرد.

نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

مثال های دیگری از آنچه Google Lens می‌تواند انجام دهد شامل امکان گرفتن عکس از برچسب SSID در پشت روتر Wi-Fi است، پس از آن تلفن همراه شما به طور خودکار بدون نیاز به انجام کار دیگری به شبکه Wi-Fi متصل می‌شود. بله، با وجود چنین برنامه ای دیگر نیازی به خواندن و یا حفظ کردن رمز عبور و وارد کردن آن در گوشی همراه خود ندارید.

بنابراین با کمک امکانات فناوری گوگل لنز می‌توانید دوربین گوشی خود را مقابل هر چیزی که می‌خواهید در مورد آن اطلاعات داشته باشید بگیرید و سپس بر روی دکمه آنالیز بزنید.

این برنامه در واقع اطلاعات رستوران‌ ها، باشگاه ‌ها، و کافه ‌ها را نیز می‌داند ودر صورت درخواست شما جزئیات آدرس و حتی زمان باز شدن آنها را در اختیار شما قرار می دهد. توانایی تشخیص Lens در خصوص اطلاعات اشیاء بسیار چشمگیر است. شاید برایتان جالب باشد زمانی که شما دست‌تان را جلوی آن بگیرید به شما ایموجی شست را نشان می‌دهد، اما اگر آن را به سمت نوشیدنی‌تان نشانه بگیرید، سعی می‌کند بفهمد چه نوع نوشیدنی مصرف می‌کنید.

پس از آزمایش کردن عملکرد این فناوری با یک لیوان دلستر مشخص شد این برنامه تنها کلمه دلستر را به کاربر پیشنهاد نکرد بلکه طیف وسیعی از نوشیدنی های غیر الکلی را پیشنهاد داد. بنابراین فناوری Google Lens به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید مواردی که به سمت آن اشاره می‌کنید چیست و چگونه تهیه می‌شوند. البته با اینکه در ذکر جزئیات عالی عمل می‌کند و بسیار سریع و هوشمند است اما همیشه دقیق نیست. این فناوری را با کمک شناسایی بسیاری از گیاهان یک باغ آزمایش شد شاید باورتان نشود ولی راه‌های واقعاً مفیدی را برای پرورش گیاهان در حال رشد آن ارائه داد.

فناوری گوگل لنز چگونه کار می‌کند؟

برای کار با این نرم افزار، ابتدا مستقیماً وارد پنل برنامه شوید، Google امکان دسترسی خودکار در Android و iOS را برای Google Lens ایجاد کرده است. بنابراین می‌توانید به راحتی به این برنامه دسترسی پیدا کنید. به محض انتخاب گزینه Lens در ای برنامه ، مستقیماً اطلاعات مورد نظرتان را دریافت خواهید کرد. البته چنانچه گزینه دسترسی این برنامه را در گوشی خود پیدا نکردید، می‌ توانید آن را از اپ‌های معتبر دانلود نرم افزار دریافت کنید.

پس از اجرا نرم افزار آیکون اسکن را انتخاب کرده و مقابل شی یا مکان مورد نظر خود بگیرید تا تصویر به طور کامل اسکن شود؛ سپس آیکون آنالیز را انتخاب کنید تا پس از پردازش تصویر، اطلاعات مورد نظر به شما داده شود. البته دقت داشته باشید که هنگام بررسی تصاویر در قسمت جستجوی Google Photos ، نماد Google Lens را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن روی نماد، نقاط مختلف تصویر اسکن شده و روی صفحه شما ظاهر می‌شود. سپس Google پیشنهاداتی را در خصوص آن تصویر به شما ارائه می‌دهد. البته کار با این نرم افزار در سیستم اندروید و iOS مشابه بوده و دسترسی آن منوط به پشتیبانی برند تلفن همراه شما است.

دسترسی در گوشی های اندروید

در برخی از گوشی‌های اندرویدی، فناوری گوگل لنز مستقیماً به تنظیمات دوربین دستگاه اضافه شده است. ممکن است در بخش “More” آن را پیدا کنید، اما خب بسته به برند گوشی و رابط کاربری، مکان آن ممکن است متفاوت باشد.

دسترسی در گوشی های Ios

اگر می‌خواهید به Google Lens در گوشی آیفون دسترسی پیدا کنید، می‌توانید آن را از طریق برنامه Google دریافت کنید. این برنامه طیف وسیعی از خدمات Google را که در دستگاه‌های Android وجود دارد، پوشش می‌دهد. هنگامی که برنامه را نصب کردید، می‌توانید به قسمت گوگل لنز بروید، اجازه دسترسی به دوربین iPhone خود را برای آن ایجاد کنید و تمام ویژگی‌های گفته شده در بالا را دریافت کنید.

کدام نوع گوشی‌ها از این نوع فناوری پشتیبانی می‌کنند؟

اگر از کاربران دستگاه Android هستید، می‌توانید به راحتی به این برنامه دسترسی پیدا کنید. با این حال، در دسترسی برخی از تلفن‌ های همراه استثنائاتی نیز وجود دارد، مانند گوشی های Huawei که از خدمات Google به طور کامل پشتیبانی نمی‌ کند. بنابراین ارزش دارد که قبل از خرید گوشی در Google Play بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید به فناوری‌ های مختلفی مثل گوگل لنز دسترسی داشته باشید یا خیر.

امکانات و قابلیت‌های گوگل لنز چیست؟

تمام قابلیت‌های گوگل لنز به همان سرچ تصویری برمی‌گردد. در واقع همانطور که تا الان برای جستجو، عبارت موردنظرتان را در گوگل وارد می‌کردید، حالا با گوگل لنز کافی است دوربین را به سمت شیء مورد نظر بگیرید. برای آشنایی با امکانات این سرویس در مسائل رومزه، چند سناریو را بررسی کنیم.

۱. درباره گونه‌های طبیعت اطلاعات کسب کنید

یک سگ بامزه در پارک دیدید؟ از گیاه آپارتمان دوستتان خوشتان آمده؟ کافی است گوگل لنز را به سمت آنها بگیرید. گوگل گونه مقابل چشم شما را اسکن می‌کند و اطلاعات مفیدی از آن می‌دهد. در این مثال اطلاعات می‌تواند شامل نژاد سگ، گونه گیاه و خصوصیات آن، فروشگاه نزدیکی که آن گیاه را می‌فروشد و… باشد.


۲. با گوگل لنز دکوراسیون خانه را تکمیل کنید

شده از وسیله‌ای خوشتان بیاید اما نتوانید فروشگاهی برای خریدن آن پیدا کنید؟ در این مواقع به کمک Google Lens می‌توانید عکسی از وسیله دلخواهتان بگیرید. مبل راحتی، آباژوری که به خانه‌تان می‌آید یا صندلی چرمی که چشمتان را گرفته است. گوگل لنز با اسکن اشیا، اطلاعات محصول و فروشگاه‌هایی که آن را دارند برایتان لیست می‌کند.

۳. در سفر، تور لیدر خودتان باشید.

در کنار مقالات راهنمای سفر علی بابا، گوگل لنز هم در گردشگری به کمک شما می‌آید. اگر در سفر با ساختمان جدیدی روبرو شدید کافی است لنز گوگل را روی آن بگیرید. تمام اطلاعات بنا روی گوشی موبایلتان نمایش داده می‌شود. به علاوه با اسکن جاذبه‌های گردشگری، می‌توانید اطلاعات بلیط، ساعات ورود و خروج و… را دریافت کنید.

قضیه فراتر از این حرف‌ها هم می‌رود! در موزه‌ها و گالری‌ها هنری، شما می‌توانید با گوگل لنز اطلاعات هر اثر، خالق آن و دانستنی‌های تکمیلی را به صورت آنلاین دریافت کنید.

۴. بهترین غذای منو را انتخاب کنید

نمی‌دانید چه غذایی سفارش دهید؟ منو را در مقابل گوگل لنز قرار دهید. گوگل محبوب‌ترین آیتم‌های منو را براساس امتیاز کاربران مشخص می‌کند. حتی در مواردی می‌توانید نقد مشتریان روی غذا و اطلاعات مواد تشکیل دهنده غذا را به طور آنلاین مطالعه کنید.

۵. غذای مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

غذای جدیدی تجربه کردید که می‌خواهید راجع به آن بدانید؟ نوشیدنی که در رستوران خوردید نظرتان را جلب کرده است؟ گوگل لنز را روی آن‌ها بگیرید تا نام غذا و نوشیدنی، اطلاعات سفارش آنلاین و حتی رسپی و دستور پخت را در اختیارتان قرار دهد.

۶. درباره انواع رویدادها اطلاعات بگیرید.

شاید بیلبورد تبلیغاتی کنسرتی در اتوبان نظرتان را جلب کرده باشد. با کمک google lens می‌توانید تمام اطلاعات این کنسرت را به صورت آنلاین دریافت کنید. امتیاز و نظر کاربران، اسامی گروه موسیقی، موزیک ویدئو مرتبط و… با این اپلیکیشن ممکن می‌شود.

۷. اطلاعات تماس کارت ویزیت و پوسترها را ذخیره کنید.

گوگل لنز هر متنی که شامل شماره تماس و ایمیل باشد را تشخیص می‌دهد. با اسکن کارت ویزیت، اطلاعات کارت روی موبایل شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید گزینه تماس را انتخاب کنید و همان لحظه با شماره روی کارت ویزیت تماس بگیرید. همچنین امکان ذخیره ایمیل و آدرس روی پوسترها نیز وجود دارد. در این مثال، سرویس گوگل مپ می‌تواند مثل یک مکمل عمل کند. به این صورت که آدرس روی پوستر را همان لحظه روی نقشه به شما نشان دهد.

۸. تبدیل عکس متن دار به متن واقعی

یکی از جذاب‌ترین امکانات گوگل لنز تبدیل عکس به متن است. برای اینکار باید دوربین گوشی را روی متن مورد نظر بگیرید. گوگل این عکس متنی را برایتان به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

در ادامه شما می‌توانید بخشی از این متن را کپی، هایلایت یا ذخیره کنید. این قابلیت برای درک متن‌ زبان‌های خارجی هم به کمکتان می‌آید. به این صورت که نوشته خارجی را اسکن کرده و با گوگل ترنسلیت ترجمه کنید.

۹. درباره کتابها و مجلات بیشتر بدانید.

کتابی که روی میز دوستتان بود کنجکاوتان کرده؟ google lens می‌تواند با اسکن آن، تمام اطلاعات نویسنده، ناشر، نقدهای خوانندگان و حتی خلاصه کتاب را در اختیارتان قرار بدهد.

۱۰. با گوگل لنز هر آنچه می‌بینید را ترجمه کنید.

این قابلیت‌ هم برای اهل سفر کاملا کاربردی است. در کشورهایی که سفر می‌کنید حتما به تابلوها، نوشته‌ها یا منوهایی به زبان بیگانه برخواهید خورد. در اینجور مواقع کافی است لنز را به سمت نوشته بگیرید و به صورت آنلاین ترجمه متن را دریافت کنید.

۱۱. لباسی که خوشتان آمده را پیدا کنید.


با این سرویس استایل دلخواهتان را بسازید. اگر جایی لباس یا کیفی دیده‌اید که خوشتان آمد، می‌توانید اطلاعات آن را از گوگل لنز دریافت کنید. با قرار دادن دوربین موبایلتان به سمت لباس، برند، محصولات مشابه و لینک خرید محصول در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در بحث خرید، یک ترفند جذاب دیگر با این اپلیکیشن وجود دارد. تصویر کنید در فروشگاه از یک کیف خوشتان آمده، اما قیمتش بالاست. با لنز گوگل می‌توانید مدل کیف را اسکن کنید و لینک خرید آن را در سایت‌ها و فروشگاه‌های دیگر چک کنید.

۱۲. درباره هر آنچه نمی‌دانید اطلاعات بگیرید.

ممکن است به اسکن بارکد نیاز داشته باشید. یا در محیط اطرافتان علائم ساختمانی و نمادهای مختلفی ببینید که معنای آن را ندانید. در این صورت نیاز نیست از کسی سوال کنید یا زمانی صرف جستجو کنید. گوگل لنز در لحظه جواب شما را پیدا می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله فهمیدیم که گوگل لنز چیست و چه کاربرد هایی دارد. بدون شک امکانات گوگل لنز به قدری است که آن را به یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی تبدیل می کند. با داشتن این اپلیکیشن کم حجم بر روی گوشی تان می توانید طیف وسیعی از امور روزانه را ساده تر از همیشه پیش ببرید. ادغام شدن گوگل لنز با بخش های مختلف گوشی موجب شده استفاده از آن ساده تر از همیشه باشد و بتوانید در هر زمانی از آن استفاده کنید.

منبع: تکنوسان مگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده