بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهنمای خرید دوربین ورزشی و بهترین دوربین‌های اکشن در سال 2022

راهنمای خرید دوربین ورزشی و بهترین دوربین‌های اکشن در سال 2022

این روزها دوربین های ورزشی یا اکشن کمرا محبوب‌تر از گذشته هستند. هم‌چنین دیگر تنها کاربرد آن‌ها عکسبرداری از فعالیت‌های ورزشی نیست. حتی اگر شما طرفدار پر‌و‌پا قرص یک رشته ورزشی نباشید، باز هم یک دوربین اکشن یکی از جالب‌ترین وسایل شما خواهد بود.

این دوربین‌ها سبک و کوچک هستند و به نظر می‌رسد که در هر خانه‌ای وجود یکی از آن‌ها ضروری است. با این حال اگر قصد خرید یک دوربین اکشن دارید، ما این‌جا هستیم تا شما را در خرید بهترین دوربین بازار راهنمایی کنیم.


معیارهای انتخاب اکشن کمرا

در این قسمت قصد داریم همه اطلاعاتی که در هنگام خرید دوربین ورزشی لازم دارید را توضیح دهیم و پس از آن در بخش بعد، بهترین دوربین های ورزشی را معرفی کنیم.


نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

کیفیت فیلم‌برداری


این یک نکته مهم در تصمیم خرید شماست. کیفیت فیلم و وضوح تصویر دوربین اکشن باید به شما این امکان را بدهد که تصاویر واضح و شفافی را ضبط کنید. توصیه ما این است که به سراغ بالاترین وضوح موجود امروز یعنی 4k بروید.

بهترین دوربین‌های اکشن موجود در بازار (GoPro ، Akaso ، SJCAM و غیره) از فیلم های 4k برخوردار هستند. اما باید هزینه‌های آن را هم در نظر بگیرید. اگر مبتدی هستید، بهتراست با کیفیت پایین فیلم کارتان را شروع کنید تا یاد بگیرید چگونه از دوربین استفاده کنید و بعد به یک مدل حرفه‌ای‌تر ارتقا دهید.

برای فیلم‌های بهتر، شما همچنین باید به مکانی که دوربین خود را سوار می‌کنید (مثل دور سر، روی دوچرخه، قفسه سینه و ...) دقت داشته باشید. توصیه می‌کنیم حتی از یک مانیتور قابل حمل 4k استفاده کنید تا از یک تجربه خاص و بی‌نظیر لذت ببرید.

اما بهتر است بدانید داشتن یک دوربین 4k برای تولید فیلم‌های خارق‌العاده،‌ مثل آن‌ها که در اینترنت می‌بینید، کافی نیست. باید هنگامی که از دوربین خود استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که فریمر خود را از fps به 60 تغییر دهید. چشم انسان تفاوت های جزئی را نشان می‌دهد، اما 60fps به شما امکان می دهد بخش هایی از فیلم خود را با حرکت آهسته ویرایش کنید.


اندازه و شکل


برخی از دوربین‌های اکشن دارای اندازه ، شکل و وزن‌های مختلف هستند. این بدان معناست که بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید، گزینه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. وسایل حجیم‌تر و مربعی برای سوار شدن به قفسه سینه بهتر عمل می‌کنند. در حالی که اشکال گلوله‌ای شکل برای افزوده شدن به کلاه به دستگیره دوچرخه و غیره مناسب هستند.


هنگام فیلم‌برداری از فعالیت‌های اکشن خود، دوربین را در مناطق مختلف قرار دهید تا یک فیلم همه جانبه و مهیج را به دوستان و خانواده‌تان ارائه دهید. اگر همیشه دوربین را روی سر خود نگه دارید، فیلمتان خسته‌کننده خواهد شد. بهتر است جایگاه دوربین را روی دستگیره‌های دوچرخه، بدنه و بقیه قسمت‌ها تغییر دهید. توصیه می‌کنیم دوربینی را انتخاب کنید که به شما امکان دهد FOV گسترده، متوسط و باریک را انتخاب کنید. اگر فقط از زاویه دید وسیع استفاده کنید، برخی تصاویر تحریف شده به نظر می‌رسند. انتخاب بهترین زاویه برای عکس‌برداری مهارتی است که به شما این امکان را می‌دهد که ضمن لذت بردن از تماشای منظره‌ها به کشف و آزمایش با دوربین خود بپردازید.


لوازم جانبی


هنگامی که لابلای دوربین‌های ورزشی در اینترنت می‌چرخید، به لوازم جانبی همراه آن‌ها توجه کنید. معمولاً لوازم جانبی استاندارد شامل حفاظ ایمنی، پایه فرمان، کمربند دور سینه ، قطب‌نمای تلسکوپی و غیره است. با این حال اگر می‌خواهید دوربینی با لوازم جانبی آن خریداری کنید، بهتر است همان اول تصمیم خود را قطعی کنید. چون ممکن است بعد‌ها وسیله جانبی را بخرید که با دوربین شما سازگار نباشد. هنگام استفاده از دوربین اکشن، یکی از مهم‌ترین موارد ثبات تصویر است. نصب درست و مناسب دوربین روی بدنه یا تجهیزات ورزشی شما برای گرفتن بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها از اصلی‌ترین الزامات است. یادتان باشد اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی از کیفیتی برابر با دوربین برخوردار هستند.

بهترین راه برای گرفتن لوازم جانبی مورد نیاز شما به شرح زیر است: تمام مارک‌های موجود در لیست خود را بازبینی کنید. بررسی ها را تکمیل کنید و با افراد مختلف و وارد، گفتگو کنید. شما باید ببینید که چه لوازم جانبی، دوربین شما را ساپورت می‌کند و چه لوازم جانبی دیگری به کار شما نخواهد آمد.


دوام


دوربین‌های اکشن معمولاً برای سایش و پارگی دوام و مقاومت دارند. با این وجود ممکن است شما یک دوربین بخواهید که ضد آب باشد. علاوه بر این شاید شما بخواهید یک دوربین با تنظیماتی همراه باشد که با سرگرمی و علاقه‌های ورزشی شما مطابقت داشته باشد. مانند اینکه فردی به غواصی علاقه داشته باشد و دنبال دوربینی مناسب با این ویژگی باشد. عکاسی در زیر آب ساده نیست. بنابراین دوربین حتما باید دارای تنظیمات متنوع و پیچیده‌ای باشد که بتوانید هنگام غواصی از آن استفاده کنید. البته اینطور نیست که برای هر ورزشی که تمرین می‌کنید، به دوربین جداگانه احتیاج داشته باشید. بلکه یک عدد دوربین با تنظیمات مناسب، برای هرگونه عکس‌برداری جواب‌گو است.

با تنظیمات مختلف دوربین ورزشی آشنا شوید و آموزش های آنلاین اینترنت را بخوانید. حتی درکلاس‌های عکاسی هم ثبت‌نام کنید تا یاد بگیرید چگونه با به کار بردن خلاقیتتان، بهترین استفاده را از اکشن کمرا داشته باشید.


عمر باتری


اکثر دوربین‌های اکشن قبل از تمام شدن شارژ باتری‌هایشان حداکثر سه ساعت فیلمبرداری مداوم را ارائه می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که دوربین خود را با توجه به عمر باتری، متناسب با نیاز‌هایتان انتخاب کرده‌اید. علاوه بر این شما باید یک باتری یدکی را برای همراه داشتن در صورت خالی شدن باتری اصلی به همراه داشته باشید.


معرفی بهترین دوربین‌های اکشن در سال 2022


بعضی اوقات دوربین‌هایی که عمر باتری بیشتری دارند، گران‌تر هستند. پس وقتی فرآیند خرید خود را شروع می‌کنید، برای مدل باتری دوربین خود به دنبال باتری‌هایی باشید که سازگار با همه دوربین‌ها هستند یا پاور بانک های مناسب برای شارژ باتری دوربین بخرید.


دوربین اکشن و ورزشی GoPro Hero 9 Black


دوربین پرچمدار گوپرو هنوز بهترین گزینه‌ای است که در بازار وجود دارد. خوشبختانه به دلیل محبوبیت این برند در ایران، این مدل را در اغلب فروشگاه‌های کشور می‌بینید.


یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین، وجود یک نمایشگر در جلوی بدنه است که استفاده از آن را برای ولاگرها یا افرادی که قصد فیلمبرداری از خودشان را دارند عالی است. ضمن اینکه، این دوربین می‌تواند با رزولوشن 5K فیلمبرداری کند و حتی در رزولوشن 4K هم می‌تواند به صورت اسلوموشن ضبط کند.


شاید فکر کنید که رزولوشن 5K برایتان چندان کارآمد نیست. اما نکته مهم این است که می‌توانید از همین ویدئوها، عکس هایی با رزولوشن 14.7 مگاپیکسل خروجی بگیرید.


یعنی هر فریم از این ویدئوها، می‌تواند به صورت یک تابلو عکس خیلی بزرگ (حدود 50x70 سانتی‌متر) به راحتی چاپ شود! هر چند که خود دوربین هم می‌تواند مستقیما با رزولوشن 20 مگاپیکسل عکاسی کند. این رزولوشن با توجه به اندازه بزرگ‌تر حسگر این دوربین (2.27 اینچ) نسبت به مدل قبلی یعنی Hero8 Black بسیار قابل توجه است.


این دوربین روی حالت فیلمبرداری، دارای یک لرزشگیر نرم‌افزاری اختصاصی گوپرو به نام Hypersmooth 3.0 هم هست که باعث می‌شود تا ویدئوها با کمترین لرزش ممکن صبط شوند.

و نهایتا اینکه تقریبا هر وسیله جانبی که برای دوربین‌های اکشن ساخته می‌شوند با Hero9 Black سازگار و هماهنگ هستند و اصولا با در نظر گرفتن این دوربین، به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین از لحاظ تجهیزات جانبی می‌توانید مطمئن باشید که برای همه شرایط آماده است.



دوربین اکشن GoPro MAX 360

دوربین GoPro MAX 360 همانطور که از نام آن برمی‌آید، می‌تواند علاوه بر ضبط ویدئوهای معمولی با زاویه واید، ویدئوهای 360 درجه هم ضبط کند.

این دوربین فعلا گران‌ترین دوربین اکشن گوپرو است و اگرچه از مدل قبلی خودش سبک‌تر و کوچک‌تر شده است، اما اندازه و وزن آن هم بیشتر از مدل‌های اکشن عادی این شرکت می‌باشد.

در یک سمت این دوربین، یک نمایشگر رنگی لمسی می‌بینیم که البته ویدئوهای در حال ضبط را تنها از لنز جلوی دوربین نمایش می‌دهد. اما خود دوربین می‌تواند به صورت خودکار، ویدئوهای هر دو لنز را در داخل دوربین به هم متصل کرده و یک ویدئوی 360 درجه به شما تحویل دهد. هم لرزشگیر نرم‌افزاری پیشرفته گوپرو یعنی HyperSmooth و هم قابلیت فیلمبردای تایم‌لپس روی دست یعنی TimeWarp در این دوربین در دسترس است.


دوربین GoPro Hero 8 Black

اگرچه این دوربین دیگر پرچمدار GoPro محسوب نمی‌شود، اما اگر نیازی به ویدئوهای 5K ندارید و لازم نیست تا خودتان را در نمایشگر رنگی جلوی دوربین ببینید، می‌توانید به جای Hero9 این مدل که سال 2019 به بازار آمد را انتخاب کنید.


این مدل هم مانند Hero9 Black از Mod های مخصوص گوپرو پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال Mod محبوب Display Mod هم روی این مدل قابل نصب است که یک نمایشگر جانبی جداگانه برای این دوربین‌هاست و می‌توانید آن را روی دوربین اضافه کنید تا به عنوان نمایشگر جلو، برای vLogging (فیلمبرداری از خود) استفاده شود.


البته خود این نمایشگر در بازارهای جهانی حدود 80 دلار قیمت دارد، اما اگر به آن نیازی ندارید، هنوز هم لرزشگیر این دوربین و کیفیت 4K آن یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود.


دوربین اکشن ورزشی دی جی آی DJI Osmo Action

ما شرکت DJI را با پهپادهای مشهوری مانند فانتوم 4 یا Mavic Pro می‌شناسیم. اما نباید فراموش کنیم که دوربین‌هایی که روی این پهپادها قرار دارند هم ساخت خود DJI هستند و تجربه این شرکت در ساخت دوربین‌های کوچک و کامپکت روی پهپادها و گیمبال‌هایش می‌تواند اطمینان خاطر به ما بدهد که نخستین دوربین اکشن این شرکت، ممکن است بتواند در رده بهترین دوربین‌های اکشن قرار بگیرد.


دوربین Osmo Action از نظر قیمتی تقریبا روبروی Gopro Hero7 Black (یا حتی پایین‌تر) قرار می‌گیرد، اما امکانات آن مانند نمایشگر رنگی که تا امروز فقط در Hero9 Black گوپرو قرار گرفته بسیار کاربردی است.


فراموش نکنیم که هنگام فیلمبرداری روی دست یا تک پایه در سفرهای تفریحی، کادربندی هنگام تصویربرداری سلفی هم وابسته به همین نمایشگر است و می‌تواند ویدئوهای ضبط شده را بسیار کارآمدتر کند.


دوربین اینستا Insta360 ONE R Twin Edition

طراحی این دوربین یکی از خلاقانه‌ترین و بهترین دوربین‌های اکشن موجود در بازار است. زیرا به جای اینکه یک دوربین اکشن در اختیار داشته باشید، یک بدنه با دو لنز خریداری می‌کنید که نه تنها می‌تواند مانند یک دوربین اکشن عادی کار کند، بلکه می‌تواند با نصب دوربین دوم که در واقع نام Twin هم از آن گرفته شده، به عنوان یک دوربین 360 درجه عمل کند.


امکانات فیلمبرداری 360 درجه این دوربین فوق العاده است. به عنوان مثال یک لرزشگیر عالی نرم‌افزاری، ویدئوهای کاملا ثابت و پایدار را برایتان فراهم می‌کند و خود دوربین به صورت نرم‌افزاری ویدئوها را به هم چسبانده و حتی پایه مونوپاد را از روی ویدئوها حذف می‌کند.


اگر هم دوربین را به جای زاویه پشت سر، در کنار دوربین دیگر و هم راستا با ان قرار دهید، می‌تواند با رزولوشن 5.7K فیلمبرداری کند که در حال حاضر تنها در اختیار GoPro Hero9 Black است.


علاوه بر این، از آنجا که این دوربین به صورت ماژولار طراحی شده است (یعنی می‌توانید قطعات آن را جدا کنید یا با هم ترکیب کنید) در صورت نیاز به فیلمبرداری در شب، می‌توانید از دوربین واید با حسگر 1 اینچی آن استفاده کنید که کیفیت آن در نور کم فوق العاده بالاست و قابل مقایسه با دوربین‌های عکاسی کامپکت حرفه‌ای موجود در بازار است. (البته باید این دوربین را به صورت جداگانه تهیه کنید)


نهایتا اینکه این پکیج دارای نمایشگر جلو هم هست و نه تنها می‌توانید خودتان را در نمایشگر دوربین ببینید، بلکه می‌توانید با استفاده از مبدل USB-C روی دوربین، میکروفون‌های اکسترنال را هم به آن متصل کنید و برای صدابرداری حرفه‌ای هم از آن استفاده کنید.


دوربین سونی RX0 Mark II

سونی از معدود برندهای مشهور دوربین‌سازی جهان است که به حوزه دوربین‌های اکشن وارد شده است و مدل جدید این دوربین‌ها یعنی Sony RX0 Mark II با استفاده از حسگر 1 اینچی Exmor RS stacked CMOS ساخت خود سونی، یکی از بهترین دوربین‌های اکشن برای عکاسی و فیلمبرداری در نور کم است.


پردازشگر فوق‌العاده BIONZ X در این دوربین به شما اجازه می‌دهد با سرعت باور نکردنی 1000 فریم بر ثانیه (البته به مدت محدود) فیلم بگیرید. فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه عادی هم در این دوربین ممکن است و طراحی جالب نمایشگر 1.5 اینچی با رزولوشن 230 هزار نقطه‌ای آن به شما اجازه می‌دهد تا آن را با یک چرخش 180 درجه به سمت خودتان برگردانید و از خودتان فیلمبرداری کنید.


نتیجه گیری

در این مطلب تعدادی از بهترین و برترین دوربین های اکشن و ورزشی اشاره کردیم. امیدواریم به کمک این راهنمای خرید بهترین اسپورت کمراهای بازار توانسته باشیم در یافتن بهترین مدل به شما کمک کنیم.

منبع: تکنوسان مگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده